fc2ブログ

Uncharted Territory

自分が読んで興味深く感じた英文記事を中心に取り上げる予定です

RSS     Archives
 

Businessweek最新号のカバーストーリーは?

 
BW0511.jpg

iPadやiPhone、またはKindle Fireを含むAndroidタブレットを持っている方はBusinessweekを米国のアマゾンキンドルから定期購読することをおすすめできます。ビジネスよりの記事が多いので、TIMEやEconomistのような国際政治的なものよりもビジネスマンには興味がでる記事が多いでしょう。アメリカ版しかないのでアメリカ中心のニュースになっていますが、月5ドルで雑誌と同じ形式で読み進めることができるのでお得だと思います。

たくさんの雑誌に触れるようにすると注目される動向がオーバーラップしてきます。雑誌WiredがNetfilixを取り上げていたことを記事にしましたが、今週のBusinessweekのカバーストーリはNetflixでした。ただ、同じ切り口ではないのでより多角的に学んでいくことができます。

Features
Netflix, Reed Hastings Survive Missteps to Join Silicon Valley's Elite
By Ashlee Vance
May 09, 2013 Facebook

Words checked = [3731]
Words in Oxford 3000™ = [82%]


On a normal weeknight, Netflix (NFLX) accounts for almost a third of all Internet traffic entering North American homes. That’s more than YouTube, Hulu, Amazon.com (AMZN), HBO Go, iTunes, and BitTorrent combined. Traffic to Netflix usually peaks at around 10 p.m. in each time zone, at which point a chart of Internet consumption looks like a python that swallowed a cow. By midnight Pacific time, streaming volume falls off dramatically.

記事の書き出しでびっくりしたのが、米国のネット上のトラフィックのほぼ3分の1をNetflixが締めているということです。thousands of customers binge-watched the show(何千人もの顧客が番組を連続で見ている)と何話も連続で見るbinge-watchという言葉が動詞で使われていますね。
feat_netflixgraphic_605_CORRECTED.jpg

3600万人もの会員がいるようですが、個人的に興味深かったのはAmazonのクラウドサービスを利用してネット配信を可能にしていることです。動画配信しているAmazonとは持ちつ持たれつの関係があるようです。今後、アップルとサムスンのように争うようになるのか注目したいところですね。

Netflix has more than 36 million subscribers. They watch about 4 billion hours of programs every quarter on more than 1,000 different devices. To meet this demand, the company uses specialized video servers scattered around the world. When a subscriber clicks on a movie to stream, Netflix determines within a split second which server containing that movie is closest to the user, then picks from dozens of versions of the video file, depending on the device the viewer is using. At company headquarters in Los Gatos, Calif., teams of mathematicians and designers study what people watch and build algorithms and interfaces to present them with the collection of videos that will keep them watching.

Netflix is one of the world’s biggest users of cloud computing, which means running a data center on someone else’s equipment. The company rents server and storage systems by the hour, and it rents all this computing power from Amazon Web Services, the cloud division of Amazon.com, which runs its own video-streaming service that competes with Netflix.

It’s a mutually beneficial frenemy relationship. Over the years, Netflix has built an array of sophisticated tools to make its software perform well on Amazon’s cloud. Amazon has mimicked the advances and offered them to other business customers. President Barack Obama’s data-fueled reelection campaign, for example, was run almost entirely on Amazon with the help of code built by Netflix engineers.


こういう成功例だけを見ると、時代を先取りした経営者と単純化して理解しがちですが、DVD宅配会社からストリーミング配信会社へと脱皮するにあたっては生みの苦しみを味わったりもしました。2011年に新料金体系を導入したのが大変不評で自ら謝罪をしなくてはいけないというところまで追い込まれました。



While Netflix started out as a DVD-by-mail rental service, it’s now striving to become something far more complex: an entertainment power on par with HBO, if not HBO’s parent company, Time Warner (TWX). Netflix plans to lead the shift to delivering television-style programming over the Internet and has developed sophisticated technology to support that transition. The company has invested hundreds of millions of dollars in original series—House of Cards, Hemlock Grove, Arrested Development, Orange Is the New Black, a Ricky Gervais show called Derek, and Turbo: F.A.S.T., a kids show co-produced with DreamWorks Animation (DWA)—to become a major player in Hollywood. “We think of the technology as a vehicle for creating a better, more modern experience for the content we have,” says Chief Executive Officer Reed Hastings. “What we’re really competing for quite broadly is people’s time.”

About 18 months ago, Netflix and Hastings were spending much of their time trying to save face. Netflix had awkwardly unveiled plans to raise prices and separate into two companies—a DVD mailer called Qwikster and a streaming entity still under the Netflix name—and lost millions of customers in the process. The share price fell from $298 to $52.81.

After issuing a flurry of apologies, Netflix has mounted one of the all-time great comebacks. House of Cards arrived to mostly spectacular reviews, while investors were equally enthusiastic about the company’s first-quarter results. Revenue rose 18 percent from the same period last year to $1.02 billion, while the company added 2 million subscribers in the U.S. alone, dispelling widespread fears that its growth had slowed. Shares of Netflix are back above $200. It’s one of the best-performing stocks of the year.

個人的に興味深い記事で全部を紹介してしまいそうです(苦笑)昨日発売されたばかりですので、ここまでにしておきます。日本の出版社は電子書籍配信に腰が引けたりしていますが、やはり変化から逃げるのではなく、変化を起こしていかないといけないんでしょうね。言うのは簡単ですが、実行はとっても難しいのでしょうけど。。。

自称哲学者の内田さんのエッセイが話題になっているようです。なんかかっこいいこといっているみたいですが、自分たちがよりよく向上していくという視点がなく、変化の努力をせず、現状維持がいいって難しい言葉を使って語っているだけにしか思えません。そんなのだったら僕はNetflixみたいな方にシンパシーを感じます。
スポンサーサイト



Comment


    
プロフィール

Yuta

Author:Yuta
FC2ブログへようこそ!




最新トラックバック



FC2カウンター

検索フォーム



ブロとも申請フォーム

QRコード
QR