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Uncharted Territory

自分が読んで興味深く感じた英文記事を中心に取り上げる予定です

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TOEIC1回分のテストよりも長い1文

 
TOEIC1回分のテストの語数は設問や選択肢などもいれると、だいたい1万語になります。これにはリスニングも含まれていますから読む量に含めるわけにはいかないでしょうし全文を選択肢も含めてなめるように読む人はいないでしょうから、実際に読む量はもっと少ないでしょう。ちなみにリーディングセクションは設問や選択肢を含めてだいたい6000語弱となります。

今回はTOEIC1回分のテストの語数よりも多い、リーディングセクション2回分よりも多い語数が1センテンスにある小説についてです。半分興味本位で読み始めました。

先ほど紹介したJoyceのMolly Bloom’s soliloquyは一文がとても長いことで有名で、4,391語あるのだそうです。英国のTelegraphが読むべき文学作品100冊としてJoyceの作品を紹介する時にもこの点に触れていました。

100 novels everyone should read
The best novels of all time from Tolkien to Proust and Middlemarch
1:00PM BST 20 Jun 2014

24 Ulysses by James Joyce
Modernist masterpiece reworking of Homer with humour. Contains one of the longest “sentences” in English literature: 4,391 words.

ちょっと脱線しますが日本文学で100冊に選ばれているのは何と、源氏物語でした。

91 The Tale of Genji by Lady Murasaki
The life and loves of an emperor’s son. And the world’s first novel?


Joyceをしのぐ長さの語数13,955語が今のところ最長の語数の一文とされているそうで、比較的最近の作品です。

Longest Sentence
By Rebecca Jones, Arts Correspondent.

Jonathan Coe's new novel - The Rotters' Club - contains a sentence of 13,955 words.

We believe that this is the longest single sentence in the English language, easily outstripping Molly's soliloquy at the end of Ulysses.

According to Dr Lucia Boldrini, Lecturer in English Literature at Goldsmiths College, London, the longest of the eight sentences in Molly's monologue is 4,391 words.

Coe had no knowledge of this - he thought Joyce still held the record - and was, er, delighted to find out.

ニューヨークタイムズのエッセイにもこの点について触れているものがありました。

ESSAY
One Sentence Says It All
By ED PARK
Published: December 24, 2010

The most famous mega-sentence in literature comes at the end of the book, not the beginning. Molly Bloom’s monologue from “Ulysses” (1922) —36 pages in the thinly margined, micro-fonted 1986 single-volume corrected text (and actually two long sentences, thanks to an often-overlooked period 17 pages in) — sets an impossibly high standard for the art of the run-on. It breathlessly binds together all that comes before while nearly obliterating it, permanently coloring the reader’s memory in one final rush. It feels unstoppable, and then it stops.

Molly’s soliloquy is a touchstone for writers aiming to go long. A copy of “Ulysses” pops up in “Green Coaster,” the 33-page, single-sentence section that closes Jonathan Coe’s brilliant novel “The Rotters’ Club” (2001). (The BBC has reported that at 13,955 words, it is the longest sentence ever written in English.)

長けりゃいいってものでもありませんし、短けりゃいいというものでもありませんが、このエッセイを書いている人も言っているように、ツイッターなど短い文が当たり前になった今、長い文というのは自分にとってとても新鮮に移ります。

The Very Long Sentence could be seen as a futile hedge against separation, an unwillingness to part from loved ones, the world, life itself. “I’m trying to say it all in one sentence, between one Cap and one period,” William Faulkner wrote to Malcolm Cowley in 1944. “I’m still trying to put it all, if possible, on one pinhead.” (Faulkner, no stranger to the mind-expanding possibilities of the very long sentence, was once credited with a 1,400-worder by the Guinness Book of World Records.) In this age of 140-character Twitter posts — not to mention a persistent undercurrent of minimalism in our literature — there’s something profoundly rejuvenating about the very long sentence. For the sake of the novel, and ourselves, let’s hope that Hrabal wasn’t being prophetic when he wrote, four decades ago, “People twitter away like magpies and don’t really care.”

The Rotters’ Clubに関しては長い一文というだけでなく、小説としても評判はよかったようで、映像化されたようです。

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